Alla inlägg den 25 januari 2014

Av Rebecca - 25 januari 2014 18:00

 

Clementoni - Tower Bridge (Glow in the dark) Flourescent Collection

Antal bitar: 1000

Storlek: 19" x 27" (dumma inches)

Annat: ---

 

Tid för bygge: Ensam, drygt en vecka

Kommentar: Detta var till största delen ett väldigt trevligt bygge. Hade hela tiden känslan av att det var helt litet, men det var på grund av att jag nyss byggt ett 2000 bitars. Det var alldeles lagom stort för en person.

Motivet var vackert, men inte väldigt byggvänligt. Inte hela i alla fall. Jag spenderade lika lång tid på att bygga den molnfria biten av himmeln som jag la på hela resten. Det var tråkigt. Att sitta med fleras dagars himmel på slutet är inte alls vad man vill.

Jag byggde ordningen ramen-bron-rolig himmel-havet-staden-tråkig himmel.

Bitarna var sådär. De passade bra och så, men det passade inte bara på sin rätta plats, vilket jag fick erfara under läggning av tidigare nämnda himmel. Sista biten passade inte! Dock plus för att det fanns blandde bitformer. Tycker jag alltid om.

Glow in the dark. Den kommentaren hade jag missat. Så jag har inte tittat på den i mörker, vilket känns ganska tragiskt. Det var ju tydligen en del av grejen. Får väl bygga om den tillsammans med Angelica så går det snabbt och den finessen får undersökas ordentligt.

 

Sammanfattning: Snyggt, trevligt, med lite för mycket himmel.

Poäng: 6,8

M: 2,5 (Snyggt)

F: 1,0 (Himmel igen)

B: 1,0 (Gick att sätta fast på fel ställen)

L: 1 (Inga problem)

O: 1,3 (Tyvärr irritation ibland)

 

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards