Alla inlägg under november 2014

Av Rebecca - 26 november 2014 00:41

Jag fick ju fram ett underbart Wasgij som jag skulle bygga under tentaperioden. Det blev inte så mycket med det tyvärr. Jag la fram det på golvet och började sortera ut kantbitarna, som jag alltid gör. Efter hälften blev det dags att sova, och sen dess har jag inte gjort med. Istället står lådan öppen och samlar damm... usch vad jag hatar damm. Och hår, långa hår. Det förstör allting. Men eftersom jag ändå kom en bit på vägen med sorteringen så vill jag inte bara lägga ihop lådan igen. Så för att slippa dammet ställde jag den ena lådan i den andra, och ställde alltihop på en stol under bordet. Tänker att det blir lite mindre smutsigt där. Förhoppningsvis tar jag mig an det snart. Ska bara bli klar med min konståkningsklänning först...

Av Rebecca - 12 november 2014 15:15

Jag tror att jag har beklagat mig över detta innan, men nu har det flammat upp igen och jag behöver få utlopp för lite känslor. Här kommer det:


VARFÖR LÄGGER MAN UPP BILDER PÅ FÄRDIGA WASGIJ PÅ INTERNET???


Okej, nu har jag skrikit klart. Men helt ärligt, varför gör man det? Jag var inne och letade efter bilder på (lådan till) Wasgij-puzzel, och blir då överhopad av bilder på motivet, färdigt och klart. Alltså precis det jag inte vill se. Då har man ju förstört hela grejen med Wasgij. Jag förstår inte varför folk gör så. Det är bara drygt. Ännu mindre förstår jag mig på de som söker efter dessa bilder. Om man nu har köpt ett Wasgij har man väl gjort det för att man vill ha ett puzzel som har en finess. Annars finns det tusen Ravenburger, Clementoni, Falcon you-name-it man kan bygga. Grr! Stör mig nogt fruktansvärt...

Jag lovar er dyrt och heligt i alla fall, att på den här bloggen kommer det aldrig att läggas upp foton på färdiga Wasgij.

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards