Alla inlägg under januari 2012

Av Rebecca - 24 januari 2012 17:41


Jumbo, WASGIJ Orginal 11, 01992

Antal bitar: 1000

Storlek: 68x49cm

Annat:---


Tid för bygge: Sammanlagt ungefär en vecka.

Kommentar: Jag satt och byggde detta trevliga WASGIJ medan jag tittade på TV, så det tog lite längre tid än normalt att få ihop det. Men det var värt att vänta på. Motivet på puzzlet är det roligaste jag har sett på länge, kanske för att det är så lätt att känna igen sig på hårsalongen.

Som sagt motviet var superskönt och det var riktigt kul att lägga bitar få att få fram detta konstiga spektakel. Bitarna var perfekta som vanligt.

Vi byggde i ordningen ramen-allt annat, precis somvi brukar på WASGIJ, av den enkla anledningen att det är svårt att bestämma sig för något speciellt att bygga. Jag brukar börjamednågot som antingen är stort och enfärget (golv, väggar) eller något med en väldigt utstickande färg som man lätt hittar bitarna tull (blommiga möbler, stora,randiga rumpor mitt i bilden).


Sammanfattning: Ett av mina favoritWASGIJ. Ska lätt byggas igen någon gång.

Poäng: 8,9

M: 2,5 (Superkul)

F: 2 (WASGIJ är mycket bra på att aldrig använda samma mönster på på olika ställen)

B: 2 (Oklanderliga)

L: 1 (Bra, motivet finns på baksidan tillsammans med ledtråd om man vill ha)

O: 1,4 (Fick ibland lite omöjligt-känsla)

Av Rebecca - 19 januari 2012 00:28

Just nu latar jag mig hemma hos pappa, där jag har mitt Deco. Jag har inte byggt något på jättelänge, vilket är väldigt tråkigt. Ska se om jag får tid att rulla fram det till helgen och bygga lite. Jag är sugen, men prov och läxor står i vägen just nu.


Däremot är jag riktigt duktig hos mamma. Där har vi nyss byggt klart ett WASGIJ orginal (det är de är i en frisersalong, kan inte nummret, kanske 11) och satt igång med ett WASGIJ Mystery, det som jag fick i julklapp som finns längre ner på bild. Min mamma håller på att få spel, för hon tycker inte om att man inte kan lita på kartongen. Försöker få henne att se charmen, men det går inte hem =)

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards