Alla inlägg under mars 2014

Av Rebecca - 27 mars 2014 22:59

Den här bloggen handlar mest om faktiska puzzel, men ibland får jag syn på andra saker som är puzzelrelaterade och som jag blir så sugen på att visa er. (Som när min låtsasmamma bakade puzzelkakor) Eller vad sägs om de här två borden? Design när den är som bäst!


   


Det första är en kombination av pall och kaffebord. De går att ha för siga själva eller koppla ihop till en större grupp om man har fler. 

Det andra är ett skrivbord som man bygger ihop själv. Det kostar 175£ men de fraktar inte utanför GB så inget sådant för mig... Riktigt läckert i alla fall. 

Behöver jag säga att jag vill ha båda?

Av Rebecca - 26 mars 2014 12:15

Jag har, som de flesta andra gjorde för månader sedan, nu sett Disneys Frozen. Och jag är kär. Älskar den. Fantastisk animering, bra story och ljuvliga sånger. Vad mer kan man begära. Är du en av de få som inte har sett den så sätt igång. Du har inget att förlora!


I alla fall är jag helt insnöad på Frozen (haha), och letade efter något saftigt Frozenpuzzel att lägga. Tyvärr är det så att är ens sikt inställt på karaktärer skapade för småbarn kommer det automatiskt leda till att alla puzzel också har 24 bitar. Eller något sånt. Inget stort åtminstone. 

Så jag vidgade mina vyer lite. Ut på internet och letade efter allmäna Disneypuzzel för vuxna. Det fanns faktiskt en del. Många var stora samlingar av figurer från olika sagor tillsammans, men det fanns en och annan som var riktigt intressant. Dessa fastnade jag för:


Mysterious Musse Pigg. Riktigt fin:

http://www.ravensburger.com/uk/products/puzzles/adult-puzzles/epic-mickey-1000pc-19096/index.html


Klassisk samlingsbild i panorama:

http://www.ravensburger.com/uk/products/puzzles/adult-puzzles/disney-panoramic-1000pc-15109/index.html


Tingeling med kompisar. Bara för att jag gillar feer:

http://www.ravensburger.com/uk/products/puzzles/adult-puzzles/disney-fairies-winter-wonderland-1000pc-19124/index.html


Disney princesses. Bara för att:

http://www.jigsawpuzzlesdirect.co.uk/prodpage.asp?prodid=4932

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards