Alla inlägg under juli 2016

Av Rebecca - 17 juli 2016 13:00

 


Jumbo - Wasgij Destinypuzzle 13 17304

Antal bitar: 1000

Storlek: 68x49cm

Tid för bygge: 2 dagar

Annat: Byggt delvis med min stackars pojkvän


Kommentar: Efter två år av puzzelabstinens ska jag försöka hålla mig konstruktiv, men såå underbart det var att bygga igen. 

Det är ett Jumbo, det är ett Wasgij, hur kan det inte bli bra? Ovanligt många bitar satt ihop från början, så vi fick sitta och dela på dem och leva med att den där pappersbiten på baksidan blir lite avdragen, men det var inte katastrof. Tror det nog har mer att göra med att just mitt puzzel inte blivit stansat som det skulle, och inte detta puzzlet i allmänhet. 

Vi byggde i ordningen ramen - allt annat. Vi hade inte kartongen framme att titta på, så det blev improvisering. Utan att avslöja för mycket fanns det en hel del förvirring angående motivet ganska länge, vilket var väldigt roligt. Aha-upplevelsen är underbar! Som ett WasgijDestiny gjorde det precis det det skulle. 

Färgerna pch mönster var snyggt avskiljda från varandra så man (läs jag, den stackars pojkvännen gick det inte lika bra för) enkelt kunde avgöra om just områdena hörde samman. 

Jag och den stackars pojkvännen hade lite olika åsikter om hur man sorterar bitar vilket förlängde byggtiden en aning, men till resultatet av många goda skratt, så det var värt det. Det är alltid värt det att bygga i goda vänners sällskap!


Sammanfattning: Äntligen igång igen. Wasgij var lika roligt som jag minns det!

Poäng: 8,5

M: 2,5

F: 2,0

B: 1,5

L: 1,0

O: 1,5

Av Rebecca - 16 juli 2016 14:15

Namn: Rebecca (fortfarande)

Ålder: 23

Bygger med: Stackars pojkvännen Alex ibland

Byggt hur länge: I princip hela livet. Mamma har alltid byggt puzzel med mig, så länge jag kan minnas. Ökade mycket under 2011 och det var så bloggen kom till.

Blev inspirerad av: Mamma

Byggplats: Golvet/bordet i mitt rum

Största byggda puzzel: 2000 bitar

Svåraste puzzel: En puzzelboll i form av en jordglob. Och slottet från Frida förlag, ush!

Favoritpuzzel: Mysterious forest ifrån Trefl, Goddess of the Wolves från Ravensburg

Favoritmotiv: Fantasy eller riktigt coola bilder.

Gillar inte att lägga: Slott, vissa konstverk. Eller, det är mer så att jag inte kan tänka mig att köpa dem. Jag bygger allting som jag lägger vantarna på.

Puzzeldröm: Att bloggen fortsätter att finnas, med aktivare läsare som interagerar mer med mig. Att få bygga ett rejält puzzel med bra kvalitet, kanske 5000 Ravensburg eller liknande. Att kunna inspirera folk till att börja bygga.


Som jag sa 2011 och 2014 säger jag en gång till; skriv gärna en egen beskrivning av dig själv i kommentaren om du också är en byggare. Skulle vara väldigt roligt att se!

Av Rebecca - 15 juli 2016 12:02

Ett år, två år... Jag kan inte hålla mig borta. Varken från byggandet eller bloggandet. Så nu är jag här igen. Varför det? Såklart, jag har börjat bygga igen. Yay! Svensk sommar när den är som sämst är väldigt stimulerande för puzzelkliande i fingrarna. Och jag gav in för det. Jag håller på att flytta, men letade upp ett puzzel jag kunde bygga i mitt tillfälliga boende (två månader sambo med min pojkvän) och täkte precis lägga det när denna tidigare nämnda pojkvän (sprillans ny och som bara några dagar tidigare hade fått höra om den här bloggen) ger mig ett Wasgij Destiny i födelsedagspresent. Så gulligt! Så det blev av att bygga det istället, och det gick undan. Kände mig först nästan lite ringrostig eftersom jag inte byggt på evigheter, men det kom igång efter ett tag. 


Ska nog skriva en ny puzzelprofil till mig själv, och det kommer en recension och kanske till och med byggstart på det puzzlet jag tänkte lägga också. Så det närmaste dagarna blir det nog fullt upp här. Underbart!

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards