Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Rebecca - 16 oktober 2011 22:20

DeLuxe


Jigsaw Puzzle, Coral Sea

Antal bitar: 500

Storlek: (Diameter) 50cm

Annat: Det är runt


Tid för bygge: Ca fyra timmar

Kommentarer: Trevligt och enkelt puzzel, på gränsen till för lätt. Jag har byggt det i alla fall tre gånger innan, och det var ett av mina favoritpuzzel i tioårsåldern.

Det är för få bitar för att det egentligen ska bli särskilt klurigt, men ett vackert och roligt motiv gör att man inte tänker på det. Dessutom är det en annorlunda upplevelse att bygga ett runt puzzel eftersom bitarna ser konstiga ut. Att leta efter kantbitar får en helt ny dimension eftersom det finns bitar som på ena sidan saknar ploppar eller hål, fastän de inte tillhör kanten.

Jag byggde inte efter någon särskild ordning mer än ramen först, eftersom jag inte tittade på kartongen. Jag ville göra det till en liten utmaning i alla fall. Därför byggde jag lite här och där som det föll mig in.

Bitarna var helt okej. Eftersom motivet är tydligt och byter färg ofta behöver man inte lita fullständigt på passformen, och jag inser nu att jag inte tänkte på det formerna särskilt mycket. Däremot fiskar man upp riktigt roligt formade bitar ibland, detta är det enda puzzlet jag har byggt där en bit faktiskt kan vara tre gånger större än en annan. Lite kul.


Sammanfattning: Helt okej puzzel. Passar för en fredageftermiddag. Inget speciellt.

Poäng: 6,5/10

M: 1,5 (Helt okej, trevligt)

F: 2,0 (Samma färg dyker inte upp igen)

B: 1,0 (Ingen fantastisk passform, men kul med roligt formade bitar)

L: 1,0 (Liten låda, men inte så många bitar så det löser sig)

O: 1,0 (Inte så stort, så det går lite för fort. Ändå najs)


     

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards