Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Rebecca - 12 oktober 2011 10:45

(Ursäkta, extremt dålig bild) 


Ravensburger, Goddess of the Wolves, 15 414 2

Antal bitar: 1000

Storlek: 50x70

Annat: ---


Tid för bygge: Ca två veckor.

Kommentarer: Härligt puzzel. Trots att det ser ut som att allt har exakt samma färg, så var det ganska enkelt. Tydliga skiftningar i struktur gav nog med ledtrådar när färgen inte gjorde det. Tyvärr var det ganska litet och tog slut för snabbt. Det hade gärna fått hålla på längre.

Motivet är sanslöst vackert enligt mig. Jag är ett stort fan av fantasy och detta puzzlet ger mig kalla kårar. Somjag sagt tidigare var detta specialbeställt till mig av min syster, eftersom jag redan har bilden som tavla.

Vi byggde i ordning ramen-vargen-flickan-resten och det verkade vara en vettig ordning. Det svåraste att få ihop var nog lilla vargen, som var mycket svårare än vi trodde. Den hade en hel del konstiga skuggor som gjorde den krånglig.

Bitarna passade jättebra. Goddess of the Wolves tillhör Ravensburgers serie med "Softclick" teknik, vilket ska göra att bitarna passar perfekt. Det gjorde de så länge de låg på bordet, men det var fullständigt omöjligt att lyfta någon av dem och få med sig resten. Jag anser att på att bra puzzel ska man i alla fall kunna få med sig fem-sex stycken bitar om man lyfter i en bit. Här fick man ibland inte end med sig en.

Ett plus var alla de fantastiskt vackra bitarna. När jag och ANgelica normalt sorterar kantbitar i början av puzzel så tar vi upp bitar som är extra vackra, coola eller sticker ut på annat sätt. Efter att ha sorterat femtio bitar och visat upp ungefär en tredjedel av dem för varandra gav vi upp det och njöt enskilt av de fina bitar vi plockade upp. Sånt är alltid kul för att höja upp stämningen och förväntan inför puzzelstarten.


Sammanfattning: Riktigt vackert puzzel, bitarna kunde varit bättre, underbart motiv, två veckor.

Poäng: 9,5

M: 3 (Magiskt)

F: 1,5 (Mycket liknande färg, men oftast olika struktur, så det löser sig)

B: 2,0 (Bra bitar)

L: 1,0 (Bra låda)

O: 2,0 (Supermysigt!)


 

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards