Alla inlägg den 26 november 2011

Av Rebecca - 26 november 2011 23:57

Japp. Har idag inte tid att skriva något av det andra jag har lovat er, men jag kan säga att jag har ett nytt puzzel på gång. Jag har lånat det av min mormor och det är säkert 30 år gammalt. Alltså inget man hittar i affärerna nu för tiden. Men, det är ett puzzel och i brist på annat förtjänar det att byggas och recenseras. Som Angelica sa; om man aldrig bygger dåliga puzzel kommer man inte uppskatta de bra. Kanske inte hennes eget påhitt, men det stämmer.


Puzzlet jag är på nu, det gamla, har 500 bitar och är lite precis tvärt om, om man jämför med slottet (det andra dåliga). Där passade alla bitar med varandra och det var jättesvårt att avgöra vilka som faktiskt skulle sitta ihop. I detta puzzlet passar inga bitar, men det är lätt att se vilka som hör ihop. Det är inte precis soft-click =) (Här krävs förklaring: Soft-click är den tekniken som Ravensburger använder för att få bitar som passar bra. När vi byggde vargpuzzlet stod det på flera ställen på kartongen att detta var soft-click och därför superbra. Varenda gång vi satte ihop två bitar som fick det där härliga klickljudet man får ibland så ropade vi "Hörde du! Det är Soft-click!" Det blev sedan ett internskämt och används nu för att påpeka ljud i alla puzzel, eller som i det här fallet, avsaknandet av ljud)

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards