Alla inlägg den 6 november 2011

Av Rebecca - 6 november 2011 23:25

Idag har jag inte hunnit bygga något, men vi byggde ordentligt igår. Efter mycket om och men (ca fem timmars byggande) hade jag fått ihop nästan hela puzzlet! Det ni. Jag var riktigt imponerad av mig själv. Nu har vi bara himmeln kvar. 100 bitar som alla har exakt samma färg och alla passar i varandra. Detta är en levande mardröm!

Problemet med att bitarna passar i varandra när de inte ska har utvecklats till ett jätteproblem. Det finns flera områden (bakgrundsberg, gula trädet, röda trädet, himmeln, slottsväggen) som vi har byggt och sedan fått bygga omm, och bygga om igen, bara föratt så vi trodde att det skulle se ut inte var rätt. Man kan alltså lyfta två bitar och byta plats med dem och inte märka någon skillnad. Det är så att man blir mörkrädd. Och det här puzzlet har bara 1000 bitar. Det har sagts till mig att det problemet finns med 3000 bitars puzzel och större, det har med stansningen av bitarna att göra, men det ska inte finnas vid bara 1000. Sur.

Jaja, kanske blir vi klara någon gång denna veckan. Jag har två nya WASGIJ att se fram emot när jag är klar. Det kanske hjälper.

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards