Alla inlägg den 17 september 2014

Av Rebecca - 17 september 2014 16:45

 

Märke och namn: Ingen aning

Antal bitar: 505 (ev har jag räknat fel)

Storlek: Glömde mäta

Annat: ---

Tid för bygge: ca 12h


Kommentar: Det här puzzlet hade inte riktigt lika bra startförutsättningar som mina puzzel brukar ha. Det är ett gammalt puzzel hittat i mormors garderob, utan låda och alltså utan motiv. Men, klart att man kan lägga utan en bild. När puzzlet är såhär litet är det dessutom roligare eftersom 500 bitar med motiv går väldigt fort att göra. Det blev mer utmaning såhär.

Jag byggde i ordningen ramen-liljorna-gula blommor-röda blommor. Det var helt enklet det som föll sig mest naturligt eftersom det vimlade av röda bitar.

Det var inte särskilt bra bitar, men tack vare dess form så var det ändå lätt att se vilka som passade ihop. Det var stor variation och bra fantasi på bitformen.


Sammanfattning: Kul lågkvalitet

Poäng: 4,5

M: 1,0 (ganska tråkigt)

F: 1,0 (röda bitar)

B: 1,5 (inga problem trots dåliga bitar)

L: ---

O: 1,0

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards