Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Rebecca - 21 juli 2014 16:30

 

Tja, det är en kaffeburk. Det kan jag se. Den kostade 0,19 kr en gång i tiden enligt locket. Vad fint. Men det var inte det som är frågan. Eftersom bäst föredatumet på denna förhoppningsvis har gått ut... (läste nu på burken om hållbarhet: "Praktiskt taget obegränsad (=minst ett år)" Haha, så störtskönt. De hade lite intressant tidsuppfattning när den gjordes.


I alla fall, för nu kom jag helt av mig, så är det inte kaffe i burken längre, utan ett puzzel som jag fått låna av mormor. Det är inte ett motiv med kaffe på, utan bara ett puzzel som förlorat sin låda och därför nu bor i en kaffeburk. Vad är då grejen? Tja, ingen vet vad det är. Mormor minns inte vad det är för motiv. Jag har gluttat ner i burken och sett bevis på runda kantbitar, alltså ett cirkulärt puzzel, men jag har inget motiv och vet inte hur många bitar eller hur stort de är. Jag vet inte ens om alla bitarna är där.

Kanske, om jag orkar, tar jag mig an detta mysterium innan sommaren är slut. Jag är faktiskt ganska nyfiken...

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards