Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Rebecca - 15 juli 2014 16:18

 

The Creation of Adam

Antal bitar: 540

Storlek: ???

Tid för bygge: Drygt en vecka

Annat: Inköpt i Vatikanen


Kommentar: Jag har nog blivit kräsen av alla Ravensburger och Jumbopuzzel jag bygger, för så fort bitarna inte håller samma standard som de så blir jag gnällig. I det här puzzlet var bitarna sådär; de fungerade tack vare att puzzlet är så litet, men de var inte fantastiska.

Motivet är konst. Det är intressant att bygga om man jämför med foto eller fotolika motiv. Det är såklart en klassiker så den var trevlig, jag förväntar mig inte att Michelangelo målade med puzzelbyggare i åtanken. Annars tror jag inte jag är så förtjust i konstverk. Tycker inte om att man kan ser penseldrag osv.

Det fanns en hel del enformiga områden i "naturvitt" som ni kan se. De delarna byggdes om flera gånger för att jag inte hade satt bitarna på rätt plats, och det drar såklart ner betyget både för motiv och bitar. Det är mördande tråkigt att lägga om samma områden flera gånger.


Sammanfattning: Intressant

Poäng: 6,0

M: 2,0 (Är inte helt nöjd med målning, men klassiskt motiv)

F: 1,0 (Många områden var väldigt lika)

B: 0,5

L: 0,5

O: 1,0 (Jag gillar presenter, och mina vänner. Det var kul att bygga för deras skull)


 

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards