Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Rebecca - 20 juli 2013 23:59

Jag har skrivit mycket här om hur mycket jag älskar mina puzzelmattor, och allt är sant; de är oumbärliga när man lever i det glada studentlivets trångbodda rum, eller när man vill flytta på sig, eller när man vill städa, eller... Okej, ni vet vad jag menar. Jag älskar de där mattorna.
Men, jag har kommit till en insikt! Det finns en sorts puzzel som en matta inte lämpar sig alls för, och det är deco. Kommer ni ihåg vad deco är? Ett puzzel där ramen inte är kantig som normalt, utan vågig, oregelbunden och med hål i själva puzzlet. Jag har skrivit om det tidigare. I alla fall. Det puzzlet var ingen höjdare att ha på mattan av två anledningar. Den första: det går inte att kasa runt bitarna och i just det här fallet var det ganska nödvändigt. Den andra och viktigaste anledningen var att deco inte rullas på ett bra sätt. Det rullas inte alls faktiskt. Varje gång jag har rullat upp det har bitar ramlat runt och hamnat på andra ställen - precis som man inte vill ha det. Deco har mycket rambitar som saknar ploppar/hål åt vissa håll, vilket leder till att det inte håller ihop av sig själv. När man rullar glider bitarna alltid mot varandra lite, men eftersom de sitter ihop gör det inget. Men i detta fallet gjorde det något. Kontentan: inga fler deco på puzzelmatta om ej nödvändigt.

Presentation


En blogg om puzzel i alla dess härliga former och storlekar

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur hittade du till den här bloggen?
 Via bloggplatsens hemsida
 Via en annan bligg
 Via facebook
 Via google (oplanerat)
 Jag sökte aktivt upp bloggen/kan adressen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards